Wat doen wij?

Wij behandelen mensen met de meest uiteenlopende klachten. Van heel lokaal na bijvoorbeeld een operatie of een blessure naar heel totaal bij bijvoorbeeld stress- en burn-out klachten.
Wij vinden het een uitdaging om de juiste ingang te vinden bij ieder individu. Hierbij staat voorop dat we mensen willen begeleiden in herstel van klachten aan het bewegingsapparaat en optimaliseren van lichamelijke prestaties en kwaliteit van leven.
Wij gunnen het iedereen om weer de regie over zijn/haar eigen even te krijgen, en daarin helpen wij graag!
Denk aan de volgende lichamelijke klachten: (lage) rugklachten, schouderklachten nekklachten, hoofdpijnklachten, stress gerelateerde klachten, burn-out klachten, knie- en enkel klachten, heupklachten, bekkenklachten, elleboog en polsklachten. Ook kunt u denken aan het begeleiden bij revalidatie na operaties; bijvoorbeeld bij een nieuwe heupprothese, nieuwe knieprothese, operatie na een hernia of kanaal stenose, schouder operaties etc.

Hooikoorts
Naast deze bovengenoemde aandoeningen behandelen wij ook met groot succes hooikoortsklachten met medical taping. Deze tapetechniek kan er voor zorgen dat (als u op tijd met de behandeling begint) u de rest van het seizoen geen hooikoorts klachten meer heeft. U kunt dan zelfs stoppen met medicijnen of andere behandeling. Meestal is twee keer tapen voldoende om dit resultaat te bereiken.

COPD
Ook bij COPD (chronische long aandoening) kan medical taping uiterst goed werken. Veel patiënten spreken over ‘’ervaren van meer lucht” na behandeld te zijn d.m.v. medical taping. (zelfs op langere termijn)

Andumedic bank
Wij zijn in bezit van een Andumedic bed. Dit bed werkt pijndempend door middel van Andullatie therapie. Andullatie is een vrij recente behandelingsmethode die deel uitmaakt van de zgn. biofysische therapieën. Al meer dan 10 jaar wordt ze toegepast voor pijnverlichting, betere prestaties en wellness. Andullatie berust essentieel op een combinatie van mechanische vibraties en infraroodwarmte. Ze werd ontwikkeld in nauwe samenwerking met wetenschappers, universiteitsklinieken en artsen. Andullatie werkt niet specifiek in op één bepaald orgaan of orgaansysteem, maar beïnvloedt positief de basisfuncties van het organisme. Ze legt het fundament voor het behoud en herstel van onze gezondheid.
U kunt eenmalig gebruik maken van deze therapievorm maar u kunt ook een 10x kaart aanschaffen, ( 11x voor de prijs van 10). Meer informatie over de Andumedic vindt u op https://www.homehealthproducts.nl/andullatie

Mocht u nog vragen hebben na het lezen van deze informatie, bel, mail of app gerust of stel uw vraag via ons contactformulier. Wij staan u graag te woord en geven graag antwoord op al uw vragen!

info@fysiotherapiehanhart.nl

Maartje Hanhart: 06-19885447